search

Top-ads

GEMUK SEJAK PINDAH? RUTIN DETOX KEMBALI DEMI KESIHATAN

By | 4 comments
GEMUK SEJAK PINDAH? RUTIN DETOX KEMBALI DEMI KESIHATAN | Assalamualaikum beautiful ladies and girls. Alhamdullilah di pertengahan bulan Ramadhan dah kita ye? Dan genap sudah sebulan liz bekerja di tempat baru.
 
Banyak benda kena buat sendiri terutamanya bab-bab makan pakai. Urgggh! Tapi siapa kata anak tunggal tak boleh survival sorang-sorang. Boleh lah survive walaupun banyak perkara liz suka buat ikut suka hati. Semua officemates terkejut bila liz cakap yang liz ni anak tunggal dan macam mana mak abah boleh lepaskan liz keluar dari Pahang. Sebenarnya kan mak abah berat juga nak lepaskan kalau bukan sebab Alan ada dekat KL ni. #futureplan #otw
 
Okay sambung cerita pasal detox lemon. Liz memang sejak dekat Pahang lagi setiap minggu memang detox dengan lemon sebab liz ada masalah pembuangan air besar. Opss sorry ayat kurang manis di sini. Jadi bila minum lemon setiap hari pasti membuang, takkan simpan stock lama-lama punya sebab usus perut ni bukan tempat loji kumbahan ye. Jadi sejak pindah sebulan ni berat liz dah naik. Sebulan liz naik 5kg! Perghhhh dasyat sangat kan berat naik mendadak macam tu. Asalnya berat liz 44kg tapi sekarang 49kg.
 
 
Malas beratur untuk menimbang jadi ambil terus lemon yang dah di packaging kan.
(RM2.80)
 
 
Segelas sehari bermula semula rutin seperti di Pahang. Tapi yang bezanya dulu mak yang tolong buatkan, sekarang kena buat sendiri. Dulu mak selalu buat letak Lemon Tea. Sekarang liz buat Lemon kosong plus gula je.
 
 
Eah gemuk? Ohmagaidd. Keep slim semula jom.
Yang penting sekali ialah kesihatan. Semoga dapat jaga system penghadaman dengan baik.
 
Happy detox.
 
 
Newer Post Older Post Home

4 comments:

  1. Gemuk tang mana dik non oii...hahaha

    ReplyDelete
  2. tu lahhh... puas telek.. tang mana la gemuknya tu... hehehehehe..
    tapi amalkan detox dengan lemon suam memang bagus. #kipidap

    :)

    p/s : lagi bagus kalau jangan tambah gula.. sebab gula pasir tu toksid.. apa kata tukarkan gula pasir dengan Gula Sihat Stevia.. lebih baik... :)

    http://www.dramaticuniq.com/2015/04/air-detox-terlazat-di-dunia-resepi-air-detox-mudah.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. iya dear.. jom sama2 jaga kesihatan

      Delete
    2. iya dear.. jom sama2 jaga kesihatan

      Delete

Hi Assalamualaikum Semua. Terima kasih tinggalkan komen.

FOODINK