CARA RAWAT JERAWAT YANG TERBAIK

14 Oct 2019

CARA RAWAT JERAWAT YANG TERBAIK |
Assalamualaikum semua 💓

Cara rawat jerawat perlu diutamakan. Jom kita terus direct to the point the story hari ni, malas pula nak mukadimah bagai! Okay lately liz terima banyak sangat feedback dari kawan-kawan liz pasal tak sabar nya hilangkan parut jerawat. 

So bila liz lepak dengan dorang, liz pun tolong la tengokkan kulit dorang, "haaa mana nya parut yang duk sibuk nak hilangkan parut tu" Bila liz tengok sebenarnya tak da la PARUT pun, langsung takda pun! Yang ada sebenarnya redness, merah-merah kulit yang mengacau hidup dorang tu dorang rasa parut. 

Hakikatnya bila lepas telek2, ada jerawat aktif dalam kulit yang masih tak keluar-keluar. Sebenarnya ramai juga la kawan-kawan liz yang takut sangat jerawat keluar, padahal selagi jerawat dalam kulit pipi tu tak keluar selagi tu la merah pun tak hilang. 

Liz asyik share pasal testimoni liz dekat blog kan, korang pun naik jemu juga la nanti kan. Jadi liz nak share testimoni pasal kak shima pula hari ni. 



Gambar dekat atas ni ialah pengalaman yang kak shima sendiri share. Gigih juga la liz cari haaa, screen shot bagi korang baca supaya liz tak payah susah-susah nak type panjang-panjang dalam blog ni hehehe.

Untuk yang ada jerawat aktif, SABAR ialah kunci nya, tak perlu fikir jauh sampai ke parut lagi. Yang paling utama ialah fikir cara nak stop kan JERAWAT. Selagi ada JERAWAT, pakai la cream mahal sekali pun, ubat parut mahal sekali pun selagi jerawat masih naik tak benti-benti. Baiklah kita rawat jerawat tu dahulu. 

Siapa pernah ada jerawat yang besar-besar macam ni? Yang derita dari jerawat yang mengganas macam ni, jangan SEDIH lama sangat, sebab tak guna sedih lama-lama. Apa yang awak boleh buat ialah untuk terus cuba rawat dan merawat sampai pulih!!!

Liz percaya sangat, ramai kut perempuan yang menangis tengok cermin bila tengok kulit tak pulih-pulih kan. Sebab liz pun pernah beberapa kali menangis tengok diri sendiri depan cermin. Kita tak boleh nak undur masa lepas, tapi kita boleh perbaiki untuk sesuatu yang bakal datang kan?

Jauh juga perjalanan skin kak shima kan? Dari tahun 2017 dan sekarang 2019. 3 Tahun acne journey, bila tengok keadaan kulit kak shima sekarang, liz yakin sangat kak shima happy sangat kan sekarang. 

Bila jerawat dah settle down? Baru lah next step untuk ke parut kan? Untuk enhance beauty dia..... 

Nak stalk lebih-lebih pasal kak shima boleh visit her instagram: @shimatecix
Nak stalk liz pun boleh, jangan lupa visit ig liz : @beautyliyliz




Confident with you! Happiness with you!
Get your healthy skin now with Mary Kay.

Post a Comment

LEAVE COMMENT HERE.