1st TIME EXPERIENCED FOR DUAL YELLOW LIGHT LASER TREATMENT WITH KO SKIN SPECIALIST

21 Jun 2015

1st TIME EXPERIENCED FOR DUAL YELLOW LIGHT LASER TREATMENT WITH KO SKIN SPECIALIST |  Assalamualaikum beautiful ladies and girls. Hari ni dah masuk hari ke-3 berpuasa buat semua muslimin dan musliman semua kan? Alhamdullilah. Bila sebut nama Dr. Ko ataupun Ko Skin Specialist mesti ramai yang tahu dah kan. Nama yang sangat besar dalam dunia kecantikkan kulit. Korang akan nampak merata-rata tempat ada bilboard ad Dr. Ko. Liz dengan rasa rendah hati sangat bersyukur diberi peluang oleh pihak Ko Skin Specialist untuk menerima rawatan Yellow Light Laser treatment. Sebelum ni liz memang dah gunakan produk mereka sejak dari tahun 2014 lagi. 

Hari ni liz nak kongsikan pengalaman pertama liz buat laser treatment. Ianya lebih dikenali dengan nama Yellow Light treatment. Kebanyakkan rakan-rakan liz rasa gerun dan takut bila sebut pasal laser.  Eah kenapa takut? Sakit ke treatment laser ni? Betul ke sakit? Bila liz dengar ramai orang cakap laser ni sakit. Alamak betul ke sakit sebab liz teringin sangat nak cuba laser. Ada yang kata pada usia yang muda tak sesuai buat laser nanti rosak kulit dan collagen di kulit muka semakin berkurang. Adakah ini fakta atau mitos? Adakah mereka-mereka yang berkata tersebut seorang pakar kulit? Jadi jangan mudah terpengaruh dengan khabar angin, untuk kepastian lebih baik rujuk dengan yang bertauliah.

Lepas tu boyfriend liz cakap "rileks lah sayang, beauty is pain kan?" Omagaid dia kenakan liz pula waktu-waktu macam ni. Dia suggest liz refer dengan Ko Skin Specialist because he believes beauty specialist is the good place for my skin problem.  Dan treatment yang mereka berikan adalah yang bersesuai dengan masalah kulit setiap pesakit. 



Hi Dr. Christie! 

Sebelum mulakan apa-apa treatment beliau akan sarankan treatment yang terbaik untuk setiap pesakit yang datang ke sini. Sebelum ni liz dah buat treatment Agnes & Firm FX.  Hari ni liz akan buat treatment Yellow Light pula.  Sebelum kita mulakan apa-apa treatment, Dr. Christie akan terangkan segala proses yang akan dibuat dari A-Z. 

Beliau juga akan menerangkan setiap tindak balas yang akan dirasai semasa rawatan berlaku. Yellow light treatment mempunyai multi funtion, selain membantu merawat masalah jerawat ianya juga sangat bagus dalam memudarkan parut gelap di sekitar muka.  Kesan Yellow Light boleh mengecilkan luka vascular yang disebabkan oleh kapilari darah di dalam wajah.  Kalau korang nampak muka merah-merah seperti urat-urat merah ataupun luka jerawat yang kemerahan itu semua disebabkan kapilari darah di dalam kulit muka kita telah mengembang. Itu secara permahaman liz tetapi kalau betul-betul nak tahu dengan lebih terperinci you guys boleh walk in di mana-mana cawangan mereka yang terdekat. 



Gambar ini dari sumber Website Ko Skin Specialist.
Nampak tak kapilari darah tu bila dah sampai ke bawah permukaan kulit? Jadi kalau guna Yellow Light ianya boleh membantu mengecilkan kapilari darah tersebut.



Without foundation before Yellow Light Treatment. 
Bila liz tak pakai foundation kulit adalah seperti ini. 
Bila pergi buat treatment tak payah make up supaya memudahkan beautician bersihkan muka kita.  



Hi Ting Ting. 
Semua orang dekat sini friendly. 






Bilik rawatan yang cukup besar dan selesa.


Ini ialah gambar liz yang dah siap di letak gel. Sebelum buat laser treatment beutician specialist akan sapukan gel di seluruh bahagian muka. Kemudian mereka akan maklumkan pada kita "we will start, are you ready?" Masa ni liz nervouse juga sebab takut sangat sakit ke laser ni seperti yang dikata orang di luar sana? Its that true? Tapi bila liz buat Yellow Light Laser treatment ni rupanya tak sakit langsung. Not pain at all! Ohmagaid best nya treatment ni cuma at first je rasa seram sejuk bila dengar bunyi mesin tu tapi bila rawatan dijalankan tak rasa sakit pun, rasa macam muka liz tengah kena urut.



Tadaaaa! Lebih cerah selepas membuat Yellow Light treatment. Kata Dr. Christie kulit muka akan menjadi cerah dari hari ke hari. Kesan daripada Yellow Light ni adalah kesan yang baik berterusan bukan sekadar setakat hari tersebut je.  Jerawat yang naik tadi pun dah kecut bila sentuh dekat muka rasa lembut dan licin je. Tak da dah rasa macam kasar-kasar. Lepas tu liz tengok lopak yang ada kesan jerawat dah berkurang. Yellow Light treatment is doing magical on my skin lah. 

Nanti liz kongsi kan result selepas seminggu treatment ni pula. Okay! Tak sabar nak flawless :) Kalau korang nak rasai apa yang liz dah rasa jom lah sekarang pergi ke Ko Skin Specialist terdekat.  Raya dah tak lama dah ni jomlah cantik sama-sama.

 Ko Skin Specialist







18 comments

  1. ya Allah bestnya jadi ko liz... lepas ni tambah tambah lawa la.. jelez tahuuu

    ReplyDelete
  2. Kene buat treatment ni berterusan ke kalau nak muka lagi putih? Ke buat sekali je da ok?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ah akan cerah mngikut kulit. boleh buat sebulan sekali. depends on budget hehe

      Delete
    2. treatment ni cost brpe ea?

      Delete
  3. Kalau nak gi klinik dr.ko ni kene call dy dulu ke? Kalau buat appoinment secara online takboleh ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh buat secara online. just install je apps dia

      Delete
  4. Berapa cost utk laser ni? please reply. Need your respond 😭 and could you whatsapp me? i have a lot of questions 😭 i have a terrible acne scar

    ReplyDelete
  5. Lelaki boleh jugak ke?

    ReplyDelete
  6. akak kalau umur 15 tahun blh guna jugak tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tk galakkan dik, laser ni better untuk kulit 23 tahun ke atas. akak cadangkan awak amalkan guna ais cube sapu dekat muka. elok utk hlgkan merah2 dan kecutkan jerawat

      Delete
  7. Hi assalamualaikum , Brp kos treatment ni eh?

    ReplyDelete
  8. Asalam..klau kita pergi untuk consultation saja boleh ke? dan utk condultation fee sja brp rm ya?

    ReplyDelete
  9. Kak..kalau untuk parut kna banyak kali ke buat treatment n lbih 2k x kos die??

    ReplyDelete
  10. Assalam kak..kalau nk buat treatment untum parut kna buat bnyk kali treatment ye..n kos die smpai 2k ke??

    ReplyDelete

LEAVE COMMENT HERE.